Köpvillkor för Nya Gelwel AB

1. Företagsinformation

Företagsnamn: Nya Gelwel AB

Organisationsnummer: 559366-9616

Adress: Transportvägen 6, 243 35 Höör

E-post: kundtjanst@gelwel.se

2. Allmänt

Dessa köpvillkor gäller för alla köp som görs via vår webbshop. Genom att lägga en beställning accepterar du våra villkor. Vi rekommenderar att du noggrant läser igenom villkoren innan du genomför ditt köp.

3. Beställning och avtal

När du genomför en beställning ingår du ett avtal om köp. Avtalet träder i kraft när vi bekräftar din beställning via e-post.

Vi förbehåller oss rätten att neka eller annullera en beställning om vi misstänker bedrägeri eller vid tekniska fel, exempelvis felaktigt prissatta varor.

4. Priser och betalning

Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar mervärdesskatt (moms). Eventuella fraktkostnader tillkommer och redovisas i kassan innan du genomför ditt köp.

Vi använder Shopify Payments som betalningslösning. Genom Shopify kan du betala med kreditkort, debetkort och andra tillgängliga betalningsmetoder. Alla betalningar är säkra och hanteras enligt Shopifys sekretess- och säkerhetspolicy.

5. Leverans och riskövergång

Vi skickar din beställning inom 2–5 arbetsdagar från vårt lager. Den totala leveranstiden beror på transportören och din leveransadress.

Om leveransen försenas har du rätt att häva köpet enligt konsumentköplagen. Vi ansvarar för varorna tills du har tagit emot dem. Om en vara skadas eller försvinner under transporten är det vårt ansvar, men vid retur är det kundens ansvar tills vi mottagit varan.

Vid utebliven leverans eller skadad vara ber vi dig att kontakta oss så snart som möjligt via e-post: kundtjanst@gelwel.se.

6. Ångerrätt och returer

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, enligt distansavtalslagen.

Hur du utnyttjar ångerrätten:

Meddela oss inom 14 dagar via e-post: kundtjanst@gelwel.se.

Returnera varan inom 14 dagar från det att du meddelat oss.

Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning.

Du står för returfrakten, om inte annat överenskommits.

Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit varan, via samma betalningsmetod du använde vid köpet.

Undantag från ångerrätten:

Specialbeställda eller personligt anpassade produkter omfattas inte av ångerrätten.

Om varan är använd eller saknar originalförpackning kan avdrag på återbetalningen ske.

7. Reklamation och garanti

Om en vara är defekt eller inte motsvarar den beställda produkten har du rätt att reklamera den enligt konsumentköplagen.

Reklamationsvillkor:

Reklamationsrätten gäller i tre år från inköpsdatum.

Reklamation ska göras inom skälig tid (senast två månader efter att felet upptäckts).

Vid godkänd reklamation ersätter vi, reparerar eller byter ut varan utan kostnad för dig.

Vid nekad reklamation returneras varan till kunden.

Kontakta oss vid reklamation på kundtjanst@gelwel.se och bifoga en beskrivning av felet samt bilder om möjligt.

8. Tvistlösning och tillämplig lag

Om en tvist uppstår mellan dig som kund och Nya Gelwel AB rekommenderar vi att du i första hand kontaktar oss för att lösa problemet.

Om vi inte kommer överens kan du:

Anmäla ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), som kostnadsfritt prövar tvister mellan konsumenter och företag.

www.arn.se

Använda EU:s tvistlösningsplattform (ODR) för att lösa tvisten online:

https://ec.europa.eu/consumers/odr

Svensk lag tillämpas på dessa köpvillkor.

Integritetspolicy för Nya Gelwel AB

1. Inledning

Vi värnar om din integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter. Denna integritetspolicy beskriver hur vi samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter när du besöker vår webbplats eller handlar hos oss.

2. Vilka uppgifter samlar vi in?

Vi samlar in personuppgifter såsom:

Namn, adress, e-postadress och telefonnummer vid köp eller registrering.

Betalningsinformation, som hanteras säkert av Shopify Payments.

Teknisk information, såsom IP-adress och enhetstyp, för att förbättra kundupplevelsen.

3. Hur använder vi dina uppgifter?

Vi använder dina uppgifter för att:

Behandla din beställning och hantera betalningar.

Skicka leveransinformation och orderbekräftelser.

Kommunicera vid problem eller frågor.

Marknadsföring (om du har gett samtycke).

4. Hur skyddar vi dina uppgifter?

Vi vidtar tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina uppgifter från obehörig åtkomst, förlust eller förstörelse. Betalningar hanteras via Shopify Payments, som är krypterade och säkra.

5. Dela vi dina uppgifter med tredje part?

Vi delar endast nödvändiga uppgifter med:

Transportföretag för att leverera din beställning.

Betalningsleverantörer (Shopify Payments) för att hantera betalningar.

Dina uppgifter säljs aldrig till tredje part.

6. Dina rättigheter

Du har rätt att:

Begära tillgång till, rättelse eller radering av dina personuppgifter.

Återkalla samtycke till marknadsföring genom att kontakta oss.

Kontakta oss vid frågor på: kundtjanst@gelwel.se

7. Ändringar i integritetspolicyn

Vi kan uppdatera denna policy vid behov. Större ändringar meddelas via e-post eller på vår webbplats.